U kojem pravcu se kreće razvoj kontrole pristupa?

Ako ste još prije nekoliko godina koristili RFID kartice kao zamjenu za metalne ključeve (ili magnetske kartice), u suvremenim tvrtkama i organizacijama to više nije dovoljno.

Za identifikaciju se zahtijeva korištenje pametnih telefona, jer su telefoni s Bluetoothom ili NFC tehnologijom zamjenili RFID kartice. Ubrzo nakon toga nestala je i potreba za terminalima koji su služili za evidenciju radnog vremena i kontrolu pristupa. Odabir događaja (dolazak na posao, odlazak s posla, službeni put, privatni izlazak…) seli se na mobilni telefon, koji s instaliranom aplikacijom zamjenjuje terminal na kojem su se do sada birali događaji.

Pametne brave kao zamjena za brave, kontrolere i čitače

Na kraju je ostao samo čitač na vratima na koji smo prislanjali karticu, a preko čitača podaci su stizali kontroleru, koji je na osnovu podataka iz baze o tome tko ima pristup kojim vratima slao signal bravi da se otključa. Dolaskom takozvanih pametnih brava nestala je i potreba za čitačem. Pametne brave imaju integriran Bluetooth ili NFC čitač i kontroler.

Kontrola pristupa kao “Internet of things”

Danas imamo i novu “Internet of things” komponentu (IoT), dostupnu čak i na potrošačkom tržištu. Nije rijetkost da na portalima za rezervaciju turističkih smještaja pronađemo uslugu otvaranja vrata pomoću pametnih brava i mobilnih telefona. Sve je manja potreba za fizičkom kontaktom s gostima, tako da oni sada mogu doći u hotel u bilo koje vrijeme i ući u sobu bez prijave na recepciji i prisustva osoblja. Što se tiče korporativnog aspekta, kontrola pristupa seli se u “cloud” i nema više troškova servera i resursa koji održavaju infrastrulturu. S druge strane, nema ni zloupotrebe RFID kartica, jer se telefon smatra osobnim predmetom, koji nije za posuđivanje. Zahvaljujući sve jednostavnijim procesima i podravanju mobilnosti, u budućnosti ćemo biti sve slobodniji.

Kontrola pristupa

Door Cloud – kontrola pristupa u oblaku

Rješenje Door Cloud mijenja i prodajni model kontrole pristupa, čime se iz prodajnog portfelja proizvođača seli u portfelj firmi koje pružaju zaštitarske usluge.

Tvrtke ne moraju više brinuti o dobavljačima jer sada na jednom mjestu mogu voditi više područja svog poslovanja: zaštitarske usluge, kontrolu pristupa, videonadzor (naravno integriran s kontrolom pristupa), registraciju radnog vremena.

Izazovi mobilne kontrole pristupa

Mobilni načini kontrole pristupa donose nam sigurnosne i druge izazove:

  • S prebacivanjem usluge u “cloud” postajemo meta hakera. Stoga je pouzdan dobavljač takve usluge veoma važan. Zakonodavstva u zemljama Europske unije, Sjedinjenim Američkim državama i Rusiji zahtijevaju da se podaci nalaze na njihovom teritoriju, pa je broj dobavljača koji mogu osigurati takav način poslovanja pomoću “cloud” rješenja još manji.
  • Neophodno je razmotriti zahtjeve zaposlenika da u službene svrhe koriste osobne mobilne telefone ili u budžet uračunati njihovu nabavu.

Izvor: zaštita.info/hr/